Kwaliteit van leven én kwaliteit van zorg 

“In oktober was het zover: de periodieke audit vond toen plaats, uitgevoerd door een externe auditeur van KIWA Nederland. Tijdens deze audit is er een inventarisatie gemaakt van de afgelopen periode en is er veel overleg gevoerd met collega’s en betrokkenen. Onze processen en het documentbeheer werden onder de loep genomen en medewerkers uit alle geledingen zijn geïnterviewd. Het resultaat mag er zijn: een positieve eindrapportage en verlenging van het ISO 9001:2015 certificaat.”

Wendela van Rhee, Kwaliteitsfunctionaris bij Groenoord Zorgt vertelt: “De periodieke audit is een vast onderdeel binnen ons kwaliteitsbeleid. We willen onze cliënten, gemeenten en overige stakeholders de zekerheid geven dat wij voldoen aan alle kwaliteitseisen die gelden bij het verlenen van huishoudelijke hulp en ondersteuning thuis.”

Processen in 2022 
“Groenoord Zorgt maakt een professionaliseringslag mee. Zowel op bestuurlijk niveau, als op het vlak van HR, kwaliteit en marketing. Dit kwam tijdens de eerste dag van de audit naar voren. De auditor was vooral erg tevreden over de kwaliteiten van HR. De toekomstplannen van het bestuur en kwaliteit zijn zeer goed ontvangen. Voor zowel HR, als het bestuur en kwaliteit liggen er plannen klaar die bestaande processen nog beter en inzichtelijker maken. De auditor gaf dan ook aan erg benieuwd te zijn naar de uitvoering van de verbeterde versies van die processen in 2022.  
Ook zag de auditor ons nieuwe pand waar wij onze nieuwe visie proberen uit te dragen. Door de recente verhuizing liggen hier nog een paar aandachtspunten die de BHV-ers samen met de verhuurder oplossen. ”, aldus Wendela.

Waardering
“Tijdens de tweede dag heeft de auditor voornamelijk gesproken met verschillende huishoudelijk hulpen. Dit gaf een mooi inzicht ook voor ons. En de hulpen hebben ook aangegeven dat ze het erg waarderen dat ze gevraagd zijn om te mogen helpen tijdens zo’n audit. Zowel de hulpen als de auditor hebben aangegeven dat ze de gesprekken als prettig en gezellig hebben ervaren.”

“Het is altijd fijn om op basis van de eindrapportage weer bevestigd te krijgen dat we de zorg leveren volgens de laatste wet- en regelgeving en daar zijn we ook trots op. De resultaten van deze audit geven aan dat we de zorg voor onze cliënten goed op orde hebben en onze kwaliteit volstaat. Bij een goede kwaliteit van leven, hoort immers ook een goede kwaliteit van zorg. En die kwaliteit willen wij graag met onze medewerkers leveren!”

Misschien is dit ook wat voor jou?

Heb jij een tip of een leuk nieuwtje? Mail de redactie!

Start chat
Chat met ons
Scan de code
Miriam - Regio Coördinator
Hallo 👋
Welkom op onze website! Kunnen wij je ergens mee helpen of heb je een vraag over de diensten die wij leveren? Stel je vraag hier en we komen er zo spoedig mogelijk op terug. Op werkdagen reageren wij binnen 24 uur.